DESIGN EXTENT

Hack – rewolucja w biurze

SHARE
, / 1034 0

Zaprojektowany przez Konstantina Grcica dla duńskiej firmy Vitra, Hack -to system mebli biurowych, który można uznać za próbę złamania obowiązujących standardów w aranżacji przestrzeni dla pracowników. Innowacyjne podejście do tradycyjnego biurka spełnia wymagania współczesnych firm high-tech, które młodym pracownikom muszą zapewnić atrakcyjne, praktyczne i twórcze środowisko pracy, a jednocześnie być w stanie szybko reagować na dynamiczne zmiany w swoich strukturach biurowych.

System Hack

Na pierwszy rzut oka Hack prezentuje się niczym projekt w fazie rozwoju, ze względu na wykorzystanie surowych drewnianych paneli. System jednak doskonale wpisuje się w filozofię młodych, dynamicznych firm, które definiuję siebie przez pryzmat ciągłych zmian. Systemu Hack składa się z niezależnych elementów, które po adaptacji mogą zaspokoić różne potrzeby pracowników: stołu roboczego lub prywatnej przestrzeni. Funkcja regulacji wysokości pozwala na pracę na stojąco, siedząco lub w opcji „salon” – definiując różne przestrzenie do pracy, spotkań i wypoczynku. W zaledwie kilku ruchach system Hack może być złożony do płaskiej skrzyni, która nie wymaga dużej przestrzeni magazynowej i bardzo prosto można ja przetransportować.

System Hack nie tylko funkcjonalne i elastyczne wpisuje się w potrzeby nowoczesnych firm. Odzwierciedla również ich priorytety środowiskowe: stoły produkowane są w energooszczędny sposób, z elementów drewnianych, które są lokalnie produkowane i montowane przez Vitra użyciu prefabrykowanych konstrukcji metalowych.

Budowa stołu Hack jest solidna i uproszczona do minimum. Zawiasy łączące trzy drewniane panele ułatwiają sprytną składania mebla i jednocześnie zapewniających jego stabilność. Bezstopniowa regulacja wysokości blatu jest obsługiwana ręcznie. W zależności od wersji, funkcja ta pozwala na regulację wysokości stołu w ciągu kilku sekund od 300 do 1250 mm. W najniższym położeniu, Hack może być wyposażony w poduszki i funkcjonuje jako sofa.
1_1_hack-konstantin-grcic-design-office-vitra_designextent.com 1_5_hack-konstantin-grcic-design-office-vitra_designextent.com 1_4_hack-konstantin-grcic-design-office-vitra_designextent.com 1_3_hack-konstantin-grcic-design-office-vitra_designextent.com 1_2_hack-konstantin-grcic-design-office-vitra_designextent.com

Termin „Hack” wywodzi się ze środowiska informatyków i powstał pod koniec 1950 roku na MIT w Cambridge, Massachusetts. Opisuje on sprytny i pomysłowy rozwiązania opracowanego przez hakera. Typowy Hack jest rozwiązaniem szybkim i często nieeleganckie, ale bardzo skuteczne. Osiąga pożądany efekt bez przekształcania architektury systemu, w którym jest osadzony, chociaż często stoi z nim w sprzeczności.

Materiały

Blat i ścienne elementy: trójwarstwowa płyta OSB (oriented strand board), o grubości 15 mm,

Bezpieczeństwo: wszystkie krawędzie i rogi są zaokrąglone. Poziomy emisji są niższe niż prawnie dopuszczalnej normy (innych niż niebezpieczne) E1.

Rama: spawana konstrukcja ze stalowych rur kwadratowych malowanych proszkowo na głęboką czerń.

Nogi: malowane proszkowo aluminium, wykończenie w głębokiej czerni, wyposażone w plastikowe elementy dostosowujące biurko do nierówności podłoża (w zakresie 0-10 mm).

Wymiary

3_Hack crank table closed_designextent.com

Hack crank table closed

3_Hack crank table open_designextent.com

Hack crank table open

Konstantin Grcic

Konstantin GrcicKonstantin Grcic uczył się wytwarzania mebli w John Makepeace School in Dorset, w Anglii, a następnie studiował wzornictwo przemysłowe  w Royal College of Art w Londynie. W roku 1991 założył słasną działaność  Konstantin Grcic Industrial Design (KGID) w Monachium. Od tego czasu zajmuje się projektowaniem produktów, mebli i oświetlenia dla najwiekszych światowych producentów elementów wyposażenia wnętrz.

Wiele z projektów Konstantina Grcic otrzymało międzynarodowe nagrody, a jego prace są prezentowane w największych światowych muzeach designu (MoMA, New York, and Centre Georges Pompidou, Paris).

Konstantin Grcic był również kuratorem wielu wystaw DESIGN REAL dla Serpentine Gallery, Lonyn (2009), COMFORT dla Saint-Etienne Design Biennale (2010) i black2 dla Istituto Svizzero in Rome (2010). W 2012 był odpowiedzialny za przygotowanie German Pavilion na 13. Architecture Biennale in Venice.

źródło:
www.vitra.com

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany.

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

PASSWORD RESET

LOG IN