DESIGN EXTENT

Metrograph – nowe miejsce na mapie NYC

kultowe miejsce spotkań dla filmowej społeczności Nowego Jorku
SHARE
, / 913 0

Metrograph – ambitny projekt, który przekształcił budynek magazynowy w dom sztuki kinowej. Pomysłodawcą miejsca jest Alexander Olch, projektant mody, filmowiec i dyrektor artystyczny, człowiek renesansu, który otaczając się najlepszymi z branży stworzył niezwykłą przestrzeń i kultowe miejsce spotkań dla filmowej społeczności Nowego Jorku.

Z architektonicznego punktu widzenia, kino jest bardzo nietypową budową, wymaga szerokiej, otwartej przestrzeni bez kolumn. Minęło więc dużo czasu, zanim pomysłodawca trafił na miejsce, które mogło spełnić jego marzenie. Stary magazyn żywności o wymiarach 18 na 24 metry na Ludlow Street zakończył poszukiwania idealnej lokalizacji na realizację pomysłu, który od siedmiu lat kiełkował w głowie założyciela.

Ludlow Street znajduje się w zabytkowej dzielnicy Lower East Side na Manhatanie. Metrograph wystartowało w marcu 2016 roku, z dwoma salami kinowymi, księgarnią, sklepem ze słodyczami, restauracją i dwoma barami. Przestrzeń i wnętrza zostały zaprojektowane przez Alexandra Olch, asystentkę Nil Erbil i projektantkę grafiki i typografii Anna Karlin. Olch zaprojektował nie tylko przestrzeń i wnętrze, ale również krzesła dla widzów, na których siada się pod zaplanowanym kątem. Aby nie przeszkadzać osobie siedzącej w kolejnym rzędzie, rzędy są przesunięte, w taki sposób, że siedzisz pomiędzy dwoma osobami siedzącymi przed tobą.

Kino poświęcone filmom niezależnym otwarte jest każdego dnia od 9 rano do 2 w nocy. Większa sala kinowa na 175 osób, ma miejsca siedzące na parterze oraz na balkonie. Bardziej kameralna sala kinowa przeznaczona jest na 50 osób. Metrograph zainwestował w wysokiej klasy projektory filmowe, które umożliwią wyświetlanie zarówno odrestaurowanych, archiwalnych produkcji, jak i filmów cyfrowych. Dyrektorem Programowym został Jacob Perlin, który zaprasza na oglądanie filmów niezależnych, nowości a także klasyki kina. Prezentowane filmy mają być inspiracją do rozmowy, a zaprojektowana przestrzeń ma wspierać to doświadczenie. Przestronne lobby, restauracja, bary mają pomieścić wszystkich gości. Staromodne czerwone żarówki ostrzegają o projekcji w toku, przez telefon z lat 20-tych można skontaktować się z wyświetlającym film. To nagromadzenie drobnych szczegółów, które serwują twórcy odwiedzającym kreuje klimat miejsca.

Restauracja Metrograph Comissary została zaprojektowana w duchu złotej ery wytwórni filmowych, wystrój stylizowany jest na lata 20-te, 30-te i 40-te. Tarajia Morrell, aktorka, dziennikarka, blogerka, która odziedziczyła obsesję do gastronomii po swoich przodkach (jej rodzina prowadzi biznes winiarski od trzech pokoleń) prowadzi stery tego miejsca. Tarajia od lat imponowała Alexandrowi swoją wiedzą na temat potraw i win, potrafiła tworzyć niezwykłą atmosferę wokół jedzenia. W Comissary menu inspirowane jest daniami z dawnych kantyn studia MGM, United Artists i Paramount z czasu rozkwitu Hollywood. Dodatkowym smaczkiem jest oddzielne menu dla pisarzy, którzy zazwyczaj mają tylko jedną wolną rękę, więc dla nich przewidziano potrawy które umożliwiają jednoczesne pisanie w trakcie spożywania posiłku. Czas przygotowania każdej potrawy jest podawany, aby każdy kinomaniak mógł zdecydować czy zdąży przed projekcją filmową.

Księgarnia, znajdująca się na drugim piętrze, zarządzana jest przez Arthura Fourniera – dystrybutora rzadkich i wartościowych książek. Można znaleźć tam książki, scenariusze i artefakty związane z filmem.

Alexander twierdzi, że dla niego stworzenie Metrograph, było równie ciekawym i pasjonującym doświadczeniem, tak jak tworzenie produkcji filmowej. Wymagało dokładnie takiej samej dbałości o każdy szczegół na każdym etapie i we wszystkich obszarach. Wyzwaniem było ożywienie przestrzeni, która ma przypominać urok kin sprzed lat, które twórca pamięta z lat dorastania na Manhattanie, dzięki któremu zakochał się w kinie.

Alexander Olch – założyciel miejsca, CEO Ethan Oberman, którego poznał na Harvardzie i który pomógł wyprodukować film dokumentalny The Windmill, dyrektor artystyczny – Jacob Perlin, pomógł go rozdystrybuować. Pomysł na uruchomienie kina przyszedł do głowy Alexandrowi tuż po ukończeniu filmu i ostatnie sześć lat spędził na jego realizacji. Równolegle prowadził dom mody Alexander Olch New York. Nadrzędnym celem było stworzenie miejsca, w którym magia kina będzie wychodzić poza płaski ekran, gdzie reżyserzy będą dzielić się swoją codzienną pracą, gdzie odbywać się będą pokazy prasowe i premiery filmowe. Miejsce, w którym producenci i reżyserzy będą mogli się spotkać i porozmawiać o swoich projektach, a pisarze znajdą kąt do pracy nad scenariuszem. Aleksandrowi zależało aby stworzyć miejsce, gdzie będzie dochodziło do zawiązywania transakcji biznesowych, których efekty zobaczyć będziemy mogli później na ekranie.

Olch pragnie wokół Metrograph integrować zarówno społeczność filmową Nowego Jorku, jak i społeczność lokalną. To miejsce, do którego można się wybrać bez powodu, a każdy miłośnik kina i szeroko pojętej kultury filmowej z pewnością znajdzie coś dla siebie. Poprzez propozycje filmowe i magię miejsca Alexander Olch przywraca radość chodzenie do kina. Marzenie Alexandra chyba się spełniło, bo od momentu otwarcia miejsce przyciąga jak magnes.

źródło: metrograph.com, internet

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

PASSWORD RESET

LOG IN